• Español
    • Català
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.es
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inicio
  • Quiénes somos
  • Qué hacemos
  • Intermèdia Confidencial
  • Clientes
    • Elecciones ’23
  • Actualidad
    • Sala de prensa
    • Opinión
  • Contacto

Spanair: un parell de preguntes (es)

    Home Sala de prensa Spanair: un parell de preguntes (es)
    SiguienteAnterior

    Spanair: un parell de preguntes (es)

    By Toni Rodriguez Pujol | Sala de prensa | 0 comment | 30 enero, 2012 | 0
    Toni Rodriguez Pujol, soci director d'InterMèdia

    Toni Rodriguez Pujol, soci director d

    Policies i periodistes, és a dir, dues de les tres professions que comencen amb «p» més bàsiques i antigues de la humanitat, diuen que quan hi ha una mala notícia i es vol saber com s’ha produït, cal preguntar-se qui beneficia.

    La notícia és que Spanair s’ha col·lapsat. És una mala notícia? No per a tothom. Ho és per als viatgers que han comprat bitllets d’avions que ara no volen; ho és per als seus més de 2.000 treballadors directes; ho és per als més de 2.000 treballadors indirectes; ho és per als seus accionistes públics i privats; ho és per a l’aeroport del Prat, que es queda com un gran estadi de futbol sense equip titular; ho és per a Barcelona, que es queda sense el seu principal animador de connexions interoceàniques; ho és per a Catalunya, l’economia de la qual es queda sense tantes esperances de connectivitat directa com tenia abans.

    Toni Rodriguez Pujol, soci director d'InterMèdia

    Toni Rodriguez Pujol, soci director d

    Policies i periodistes, és a dir, dues de les tres professions que comencen amb «p» més bàsiques i antigues de la humanitat, diuen que quan hi ha una mala notícia i es vol saber com s’ha produït, cal preguntar-se qui beneficia.

    La notícia és que Spanair s’ha col·lapsat. És una mala notícia? No per a tothom. Ho és per als viatgers que han comprat bitllets d’avions que ara no volen; ho és per als seus més de 2.000 treballadors directes; ho és per als més de 2.000 treballadors indirectes; ho és per als seus accionistes públics i privats; ho és per a l’aeroport del Prat, que es queda com un gran estadi de futbol sense equip titular; ho és per a Barcelona, que es queda sense el seu principal animador de connexions interoceàniques; ho és per a Catalunya, l’economia de la qual es queda sense tantes esperances de connectivitat directa com tenia abans.

    I doncs, per a qui és una bona notícia? No crec que els calgui llegir-ho. Bàsicament, és bona notícia per als competidors de Spanair i pels seus sostenidors. Per a les companyies aèries, carregades de subvencions, que l’han denunciat a Brussel·les; per als qui volen convertir el Prat en una terminal més del gran aeroport interoceànic de Madrid; ho és per als rivals econòmics i polítics de Barcelona i Catalunya i ho és per als adversaris empresarials de les persones que han cregut en el projecte i s’hi han deixat la pell.

    Posar-hi noms no és gaire difícil. Desqualificar el projecte, ara que ha hagut d’aturar-se, és molt fàcil.

    Però hi ha més preguntes a fer. Avui només en deixarem unes quantes de plantejades. En farem 7, que és un número bíblic:

    1.- A Spanair què li ha mancat, finançament o capital?
    2.- Spanair era un somni nacionalista o un projecte econòmic i empresarial?
    3.- Les denúncies a Brussel•les han animat o han desanimat els possibles inversors a Spanair? (inversors, no finançadors)
    4.- L’anunci del govern espanyol d’ajornar la privatització del Prat i de sumar-lo al projecte de Barajas, impedint la lliure competència entre ells, ha beneficiat o ha perjudicat l’operació?
    5.- L’operació de compra de fa tres anys (abans de l’entrada de l’actual equip directiu) va estar ben o mal plantejada?
    6.- Les darreres negociacions amb Qatar qui les va dur?
    7.- I ara, què?

    Francament, de moment, només tinc resposta per a la darrera pregunta. Ara, aixecar-se una altra vegada de terra i tornar-hi.
    És el que hem fet tota la vida.

    Toni Rodriguez, soci director d’InterMèdia Gabinet de Comunicació

    I doncs, per a qui és una bona notícia? No crec que els calgui llegir-ho. Bàsicament, és bona notícia per als competidors de Spanair i pels seus sostenidors. Per a les companyies aèries, carregades de subvencions, que l’han denunciat a Brussel·les; per als qui volen convertir el Prat en una terminal més del gran aeroport interoceànic de Madrid; ho és per als rivals econòmics i polítics de Barcelona i Catalunya i ho és per als adversaris empresarials de les persones que han cregut en el projecte i s’hi han deixat la pell.

    Posar-hi noms no és gaire difícil. Desqualificar el projecte, ara que ha hagut d’aturar-se, és molt fàcil.

    Però hi ha més preguntes a fer. Avui només en deixarem unes quantes de plantejades. En farem 7, que és un número bíblic:

    1.- A Spanair què li ha mancat, finançament o capital?
    2.- Spanair era un somni nacionalista o un projecte econòmic i empresarial?
    3.- Les denúncies a Brussel•les han animat o han desanimat els possibles inversors a Spanair? (inversors, no finançadors)
    4.- L’anunci del govern espanyol d’ajornar la privatització del Prat i de sumar-lo al projecte de Barajas, impedint la lliure competència entre ells, ha beneficiat o ha perjudicat l’operació?
    5.- L’operació de compra de fa tres anys (abans de l’entrada de l’actual equip directiu) va estar ben o mal plantejada?
    6.- Les darreres negociacions amb Qatar qui les va dur?
    7.- I ara, què?

    Francament, de moment, només tinc resposta per a la darrera pregunta. Ara, aixecar-se una altra vegada de terra i tornar-hi.
    És el que hem fet tota la vida.

    Toni Rodriguez, soci director d’InterMèdia Gabinet de Comunicació

    crisi spanair @es, ferran soriano @es, spanair @es, toni rodriguez @es

    Leave a Comment

    Cancelar la respuesta

    Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

    SiguienteAnterior

    Av. Diagonal 419, ático 2ª
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.es

    • Inicio
    • Quiénes somos
    • Qué hacemos
    • Intermèdia Confidencial
    • Clientes
      • Elecciones ’23
    • Actualidad
      • Sala de prensa
      • Opinión
    • Contacto

    Últimas noticias

    • 24 marzo, 2023
      0

      El potencial de producción de biometano en España permitiría cubrir cerca del 43% de la demanda nacional de gas natural

    • Anna Sorli i Josep Figueras (cortesia de C84 i autor Roger Castellón)
      21 marzo, 2023
      0

      Sorli refuerza su plan de expansión e invertirá 30 millones de euros en un nuevo centro logístico y siete establecimientos

    • 17 marzo, 2023
      0

      El Parlamento modifica la Ley de Urbanismo para agilizar y digitalizar la concesión de las licencias de obras

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Acceder
    • Actualidad
    • Clientes
    • Contacto
    • Elecciones ’23
    • Inicio
    • Intermèdia Confidencial
    • Mi cuenta
    • My Profile
    • Nota legal
    • Qué hacemos
    • Quiénes somos
    • Reset Password
    • Español
      • Català
      • English
    Intermèdia Comunicació